Doğru Fon Stratejileri

Günümüzün rekabet ortamında işletmelerin tüketicilerinin gözünde ayrışabilmesi için farklı yatırım alanlarına yönelmeleri, diğerinden daha güçlü hizmet sağlayıcılarına sahip olması beklenir.  Bu gerek ihracat faaliyetlerinde gerekse yeni bir ürün için çalışmalara başlamak olabilir. Buradaki önemli nokta güncelliğe bağlı kalarak söz konusu işletmeyi sadece bugün için değil gelecek içinde yetiştirebilmektir. Böylece işletmenin hayatta kalma şansı ve kârlılıkları da giderek artacaktır. Birçok farklı ulusal ve uluslararası kurumlar işletmelerin bu girişimlerine destekleyici programlar sunmakta hibe veya faizsiz krediler vermektedir.

Peki, doğru yatırım doğru fon planlaması nasıl yapılmalı? Yatırım fikrinizi nasıl güçlendirebilir, sağlanan destek miktarlarını kendi bütçeniz ile nasıl doğru kullanabilirsiniz?

  • İHTİYAÇ ANALİZİ

Öncelikle yapacağınız yatırımı ihtiyaçlarınızı ön plana katarak netleştirmelisiniz.

  • ZAMAN ANALİZİ

Yatırım için uygun zaman bugün mü? Bunu kendinize sormalı, araştırmalı, uygun zamanı belirlemelisiniz. Ki fon kaybınız olmasın…

  • DOĞRU KAYNAK KULLANIMI

Yatırım çalışmalarına başlamadan hangi kaynağa neden ihtiyacınız olduğunu tespit edin. İhtiyaç tablosu çıkarmak bu noktada size yardımcı olacaktır. Yatırım fikrinizi güçlendirmeyecek kaynaklardan uzak durun.

  • BÜTÇE KONTROLÜ

Yatırım fikriniz var, zamanının bugün olduğunu düşüyor, gerekli kaynak analizinizi yaptınız, artık neye neden ihtiyacınız olduğunu belirlediniz. Şimdi sıra bütçe kontrolü yapmakta bunun için bir çizelge hazırlayabilir önceliklerinize göre şekillendirebilirsiniz. Devlet kurumlarının bu noktada sağladığı programlar bu noktada en büyük yardımcınız olacaktır.

Fon demek gelecek demek; bu yüzden yukarıda belirttiğimiz maddeleri göz ardı etmeyin. Yatırım fikri her zaman ilk bakışta kişiye/işletme sahibine hoş gözükebilmekte fakat doğru stratejiler izlenmedikçe ekstra bütçe kaybına uğrayabilirsiniz. Fikirlerinizin analizi aşamasından doğru fon kullanımına kadar bizler sizlere danışmanlık etmeye varız.